classic car
 
سه شنبه 8 / 11 / 1391برچسب:, :: 12:55 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

تیونر آلمانی Alpha-N پکیج جدید خود را برای بی‌ام‌و 1M کوپه رونمایی کرد؛ آن‌ها نام این مدل جدید را 1M RS گذاشته‌اند . . .

BMW 1M RS by Alpha-N Performance

Alpha-N از کیت فیبرکربنی بدنه این خودرو در کاپوتی با دو ورودی هوا، اسپویلر جلو و عقب، دیفیوزرها و همچنین سقف خودرو بکار گرفته است. در قسمت فنی نیز تغییر برنامه‌ریزی ECU به همراه سیستم اگزوز بهبودیافته، قدرت پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر این خودرو را تا 410 اسب‌بخار افزایش داده که حدود 70 اسب‌ بیشتر از نسخه‌های استاندارد 1M کوپه است.

بهره‌گیری از کیت ترمز MAC که شامل دیسک‌های 380 میلیمتری با کالیبرهای شش پیستونه می‌شود، اگزوزهای فولادی ضدزنگ، رینگ‌های 19 اینچی Superforgiata ساخت OZ و نهایتا تایرهای میشلین Cup که در جلو 245 و در عقب 265 میلیمتری هستند، از دیگر مشخصه‌های بی‌ام‌و 1M RS خواهند بود.




سه شنبه 8 / 11 / 1391برچسب:, :: 12:53 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

پس از همکاری اخیر شرکت آلمانی کارلسون با گروه هولدینگ ژونگ شنگ ، این تیونر آلمانی اقدام به معرفی محصولی جدید با نام C25 سوپر جی تی و در تعداد نسخه محدود برای بازار چین گرفت.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 8 / 11 / 1391برچسب:, :: 12:51 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

، DMCتیونر آلمانی رندرهایی را از آخرین محصولش منتشر کرد . طرح جدید این تیونر آلمانی بر پایه آستون مارتین DBS شکل گرفته است . این تیونر که متخصص تیونینگ محصولات لامبورگینی است از سال گذشته به سراغ خودروهای فراری و مازراتی رفته و حالا نوبت به خودرویی از انگلستان رسیده است .

DMC Aston Martin DB-X Concept

پیش از تولید آستون مارتین DB-X ، این تیونر که در دسلدورف واقع است ، در پی این است که با جمع آوری نظرات تصمیم گیری به تولید محدود این خودرو نماید . کیت بدنه ی جدید این خودرو شامل سپر جلو و کاپوت جلو ، رکاب های جدید ، ورودی هوای سقفی ، سپر عقب و دیفیوزر عقب جدید می باشد که تمام این موارد ظاهری پر ابهت برای خودرو دست و پا کرده است . همچنین تصمیم به استفاده از سیستم اگزوز جدید با خروجی دوگانه مرکزی و طرح مشبک ورودی هوا و لبه ی پنجره ها از طلا نیز در این خودرو گرفته شده است . البته این طرح در عقب شباهاتی به Cyrus منصوری نیز دارد که همین موضوع بحث برانگیز شده است . با این حال شاهد کیت بدنه ای متفاوت برروی خودرو هستیم .

DMC Aston Martin DB-X Concept

سه شنبه 8 / 11 / 1391برچسب:, :: 12:49 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

باز هم تیونری دیگر از آلمان و محصولی اغواگر . تیونر آلمانی ، ایکس پرفورمنس که در بوخوم واقع شده است این بار دستی به سر و روی آئودی R8 کشیده است و آن را با لباسی سبز رنگ و رینگ های Oxigin روانه خیابان ها کرده است.

Audi-R8-V10-X-Performance



ادامه مطلب ...
سه شنبه 8 / 11 / 1391برچسب:, :: 12:46 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

کیا تا چند ماه دیگر از کانسپتی جدید در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد کرد. این کانسپت که اخیرا تیزرهایش در اینترنت منتشر شده همانند سایر محصولات اخیر کیا ، طرح جلوپنجره ای که امضای محصولات کیا شده است را به چهره دارد .



ادامه مطلب ...
سه شنبه 8 / 11 / 1391برچسب:, :: 12:43 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

کوچکترین SUV پورشه ، ماکان ، در حال سپری کردن آخرین آزمایش هاست تا به محصول دلخواه پورشه و مشتریان تبدیل شود .  این محصول اخیرا به شمال سوئد برده شد که تصاویر جاسوسی این خبر مربوط به همین تست می باشد .



ادامه مطلب ...
دو شنبه 7 / 11 / 1391برچسب:, :: 15:1 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

اختصاصی از نمایشگاه فرانکفورت: کادیلاک « سی‌اِل » حدود سه هفته پیش در Pebble Beach 2011 نیز رونمایی شده بود اما چون این رویداد لقب گردهمایی را با خود یدک می‌کشید، کادیلاک همچنان تصمیم داشت تا آن را در مراسم رسمی دیگری نیز رونمایی کند؛ مراسمی که در آن و برخلاف « پبل‌بیج » مهمانانی از پیش تعیین شده حضور نداشته باشند.

Cadillac Ciel Concept at 2011 Frankfurt Motor Show

به هرحال خودروی مفهومی جدید کادیلاک که قوایی هیبریدی نیز دارد به نمایشگاه امسال فرانکفورت آورده شد. مسولان کادیلاک در این رونمایی تاکید زیادی بر این نکته داشتند که مواد بکار رفته برای ساخت این خودرو ازجمله ترکیبات چوبی کابین اختصاصا برای این خودرو ساخته شده‌اند. سایر جزپیات این خودرو را می‌توانید در این قسمت مشاهده کنید.

Cadillac Ciel Concept at 2011 Frankfurt Motor Show

Cadillac Ciel Concept at 2011 Frankfurt Motor Show

دو شنبه 7 / 11 / 1391برچسب:, :: 14:59 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

اختصاصی از نمایشگاه فرانکفورت: حقیقتا تا قبل از نمایشگاه امسال، جمله سازی با دو کلمه « سوپراسپرت » و « الکتریکی » بسیار دشوار بود! البته کمپانی تسلا موتورز در این امر تلاش‌های بی‌شماری نمود ولی متاسفانه به جواب قابل قبولی نرسید. حدود یک ماه پیش بود که انتشار تیزری از یک کمپانی نا آشنا اما خودروساز، سروصدای زیادی را به راه انداخت.

Rimac Automobile One-Concept

این کمپانی که Rimac نام دارد در نمایشگاه امسال نه تنها تکلیف همه خودروهای اسپرت/الکتریکی را مشخص کرد بلکه همه سوپراسپرت‌های معروف جهان را نیز عملا تهدید نمود:  ۱۰۸۸ اسب‌بخار قدرت، ۲.۸ ثانیه برای رسیدن به سرعت صد و حدود ۳۰۵ کیلومتر برساعت به عنوان حداکثر سرعت، تهدید جدی این خودروی الکتریکی است. البته این تمام ماجرا نیست؛ در حالت فول شارژ این خودرو می‌تواند مسافت ۶۰۰ کیلومتری را نیز طی کند!

این سوپراسپرت خاص که حاصل تلاش‌های جوانی ۲۳ ساله با نام Mate Rimac است، به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۳ عرضه خواهد شد. در مرحله اول تولید، تنها ۸۸ دستگاه (سالیانه ۱۵ دستگاه) و آن هم با قیمت تقریبی 650,000 یورو تحویل مشتریان ثروتمند این خودرو می‌شود.

Rimac Automobile One-Concept

Rimac Automobile One-Concept

Rimac Automobile One-Concept

دو شنبه 7 / 11 / 1391برچسب:, :: 14:45 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

اختصاصی از نمایشگاه فرانکفورت: درحالیکه تا همین چند هفته پیش گفته می‌شد لندروور در نمایشگاه فرانکفورت تنها به اعلام مشخصات فنی از نسل آینده دیفندر (DC100) اکتفا خواهد کرد، خبر ناگهانی حضور این خودرو در نمایشگاه امسال موجب شگفتی خبرنگاران شد. اما لندروور برای آنکه نشان دهد هنوز هم قابل‌ پیش‌بینی نیست علاوه‌ بر رونمایی DC100 نسخه اسپرت آن را نیز معرفی نمود . . . .

Land Rover DC100 Sport Defender Concept at 2011 Frankfurt Auto Show

پیشرانه‌ای که برای هردو خودرو درنظر گرفته شده از نوع ۲ لیتری بنزینی/دیزلی بوده که انتقال قدرت آن برعهده گیربکسی هشت‌سرعته است. البته نمونه‌های هیبریدی این‌دو نیز به احتمال فراوان عرضه خواهند شد. سال ۲۰۱۵ زمان ورود این دوقلوها به بازار آفرود‌هاست.

Land Rover DC100 Sport Defender Concept

Land Rover DC100 Sport Defender Concept

Land Rover DC100 Sport Defender Concept

Land Rover DC100 Defender Concept

Land Rover DC100 Defender Concept

دو شنبه 7 / 11 / 1391برچسب:, :: 14:44 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

کمپانی BMW در نمایشگاه فرانکفورت مدل جدیدی از سری 5 را به نام Gran Turismo به نمایش گذاشت. این اتوموبیل ترکیبی از یک سری 5 استیشن و Crossover است و دارای ویژگیهای فضای زیاد داخل و بار می باشد.

bmw-5-series-gt

bmw_5-series_gran-turismo

این خودرو دارای چرخهای 18 تا 21 اینچی بسته به مدل و سه موتور شش سیلندر با توربو دوگانه و 306 اسب بخار ، 8 سیلند توربو 407 اسبی و توربو دیزل 245 اسب بخاری می باشد.

bmw-5-series-gran-turismo-

دو شنبه 7 / 11 / 1391برچسب:, :: 14:43 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

فراری اینبار پس از مدل کالیفرنیا نام محصول جدید خود را ایتالیا نهاده تا تاکیدی باشد بر حس وطن پرستی صاحبان آن!

Ferrari 458 Italia

اینک فراری 458 ایتالیا در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمده تا دوستداران فراری را بر سر شوق آورد. و جانشینی شایسته باشد برای فراری F430 . سبک طراحی آن بسیار چشمگیر و زیباست و نشان بارزی از سلیقه و اوج هنر طراحان ایتالیایی آن می باشد.

2010-Ferrari-458-Italia-Dashboard

پس از شایعات فراوان درباره این مدل، بلاخره رسماً موتور 8 سیلندر 4.5 لیتری تزریق مستقیم این خودرو، با اولین استارت به غرش درآمد. تا 562 اسب بخار توان و 398 فوت گشتاور را رها سازد.

Ferrari 458 Italia

همانند مدل کالیفرنیا، این خودرو با گیربکسی با کلاچ دوگانه و 7 دنده به بازار می آید. ساختار بدنه آلومینیومی بوده و تنها 3000 پوند وزن دارد. شتاب صفر تا صد آن نیز 3.4 ثانیه اعلام شده و اولین فراری خواهد بود که به سرعت بالای 202 مایل بر ساعت (حدود324 کیلومتر بر ساعت) دست خواهد یافت.

دو شنبه 7 / 11 / 1391برچسب:, :: 14:41 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

همانند هوندا مدل S2000 که توسط Mugen در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمد، مزدا یک مدل فوق سبک و بدون هیچ گونه سقف و شیشه ای را از سری MX-5 معرفی نمود.

Mazda MX5 Superlight

این خودرو برای به اوج رساندن هیجان و لذت رانندگی طراحی شده و تنها 995 کیلوگرم وزن دارد.

 مزدا MX5

با موتور معمول MZR به حجم 1.8 لیتر، توان 126 اسب بخار و 167 نیوتون متر را در اختیار خواهید داشت.

Mazda MX5

توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.

دو شنبه 7 / 11 / 1391برچسب:, :: 10:52 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

مدل های پایه ای شورولت کامارو در دو نسخه شش سیلندر 3.6 لیتری و هشت سیلندر 6.2 لیتری عرضه می شوند که مدل اول با نام های LT و LS و مدل دوم نیز با نام SS شناخته می شود. اما تکلیف مدل های RS در این میان چیست؟!



ادامه مطلب ...
دو شنبه 7 / 11 / 1391برچسب:, :: 10:50 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

تیونر آمریکایی  813Customs که هم اکنون در شهر Tampa در ایالات فلوریدا مشغول به فعالیت است خودرو عجیب و غریب خود را آماده کرده؛ خودرویی که سوارشدن بر آن اعتماد به نفس بالایی می خواهد!



ادامه مطلب ...
دو شنبه 7 / 11 / 1391برچسب:, :: 10:48 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

مهندسین آلمانی Capristo با هدف دست یابی به بهترین نسبت قدرت به وزن، به سراغ یک دستگاه لامبورگینی آونتادور رفته اند تا ببینند چه اندازه می توان از وزن این خودرو کاست . . .



ادامه مطلب ...
یک شنبه 6 / 11 / 1391برچسب:, :: 10:41 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

اختصاصی از نمایشگاه ژنو:

محصولات مرسدس بنز را با ظاهری متفاوت و با لوگویی متفاوت می توانید در غرفه ی کارلسون پیدا کنید.مهم ترین محصولات این تیونر آلمانی در ژنو نیز با کار بر روی مرسدس بنز SLK و ML کلاس حاصل شده است.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 6 / 11 / 1391برچسب:, :: 10:39 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

اختصاصی از نمایشگاه ژنو: کمپانی والمت (Valmet Automotive) اعلام نمود به درخواست‌های شرکت خودروسازی ماراشیا موتورز روسیه (Marussia Motors) جواب مثبت داده و از اواخر سال 2012 یا زمانی در ابتدای 2013 ، خط تولید سوپراسپرت روس‌ها را کاملا به شهر Uusikaupunki در کشور فنلاند منتقل می‌کند . . .



ادامه مطلب ...
یک شنبه 6 / 11 / 1391برچسب:, :: 10:29 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

اختصاصی از نمایشگاه ژنو: یکی از قسمت‌های همیشه جذاب بی‌ام‌و در نمایشگاه‌ها، بخش مدل‌های M این شرکت است. امسال نیز ام‌پاور با مدل دیزلی X6 به ژنو آمده بود؛ البته فروش این خودروی دیزلی از 16 ژانویه امسال و با قیمت پایه‌ای 85,800 یورو (معادل تقریبی 111,000 دلار) در بازار آلمان شروع شده است . . .



ادامه مطلب ...
یک شنبه 6 / 11 / 1391برچسب:, :: 10:28 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

با وجود واکنشهای متفاوت عمدتا انتقادی نسبت به خودروی مفهومی شاسی بلند آستون مارتین، این خودروساز انگلیسی اعلام کرده که کار بروی SUV این شرکت ادامه می یابد. مهندسین آستون مارتین از یک مرسدس بنز GL بعنوان نقطه شروع استفاده کرده اند. حتی مذاکراتی با بنز برای استفاده از پلتفرم و موتورهای V12 این شرکت صورت گرفته است.

آستون مارتین لاگوندا کانسپت- خودروی نهایی تفاوت زیادی با این نمونه خواهد داشت

آستون مارتین لاگوندا کانسپت

بنابراین خودروی تولیدی نسبت به نمونه کانسپت کاملا ری استایل شده و از طراحی متفاوتی برخوردار خواهد بود. استفاده از پلتفرم و پیشرانه آماده باعث صرفه جویی فراوان در هزینه های تولید این خودرو خواهد شد. با اینحال اگر آستون مارتین بخواهد پروژه لاگوندا را به تولید برساند باید با رقبای سختی نظیر لامبورگینی Urus  و بنتلی EXP 9 F سرشاخ شود.

یک شنبه 6 / 11 / 1391برچسب:, :: 10:26 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

یک خودروی لوکس و اسپرت چهار درب با نهایت قدرت،آستون مارتین رپید اس مدل 2014 که هم اکنون تصاویر و مشخصاتی از آن در اینترنت بخش شده است.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 5 / 11 / 1391برچسب:, :: 14:1 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

آکورا لیست جدید قیمت خود را برای مدل های مختلف RLX مدل 2014 منتشر کرد؛ قیمت پایه ای این خودرو برای ایالات متحده بدون احتساب مالیات 895 دلاری از 48,450 دلار آغاز می شود . . .



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 5 / 11 / 1391برچسب:, :: 10:25 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

بعد از آخرین فیس لیفت جیپ گرندچروکی حال نوبت به مدل SRT8 تا با یک بروز رسانی جامع آماده عرضه به عنوان مدل 2014 باشد. تفاوت SRT8 با مدل استاندارد گرندچروکی را می توان در جلوپنجره ای که خانه های مستطیلی شکل آن با کروم تزیین شده، نوار LED برای حاشیه چراغ های جلو، تغییر اسپویلر سقفی و رینگ های 5 شاخه جدید آن مشاهده کرد . . .

Jeep Grand Cherokee SRT8 2014

درقسمت فنی هم گرندچروکی SRT8 مجهز به سستم لانچ کنترل و همچنین سیستم جدید Selec-Track شده که درهنگام فعال بودن سیستم Track Mode می تواند گشتاور بیشتری را در اختیار چرخ های عقبی خودرو قرار دهد. گیربکس هشت سرعته اتوامتیک آن که تعویض هایش با پدال شیفتر نیز ممکن است دوباره بهینه سازی شده تا هم زمان تعویض ها و هم مصرف خودرو کاهش یابد.

هرچند که هنوز مشخصات کامل این سوپر SUV منتشر نشده اما با این حال می دانیم که پیشرانه 6.4 لیتری V8 آن 470 اسب بخار قدرت به همراه 630 نیوتن متر گشتاور دارد و با این اوصاف شتاب صفرتاصدش به طور حتم کمتر از 5.0 ثانیه خواهد بود. همچنین گفته می شود حداکثر سرعت SRT8 با مدل های استاندارد گرندچروکی به احتمال فراوان یکسان بوده و به عدد 260 کیلومتر برساعت می رسد.



پنج شنبه 5 / 11 / 1391برچسب:, :: 10:21 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

تصاویر خودرویی که می بینید محصول کمپانی عربی W Motors می باشد .

W Motors LykanHypersport



ادامه مطلب ...
یک شنبه 29 / 10 / 1391برچسب:, :: 15:12 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

بعد از خون دل خوردن های فراوان هواداران از تیزرهای متعدد نسل جدید کوروت، حالا همه چیز برای یک شروع شیرین آماده شده؛ تاریخ امروز را فراموش نکنید چراکه شما فرصت دیدن نسل جدید خودرویی را دارید که از او به عنوان اولین اسپرت آمریکایی ها یاد می شود . . .



ادامه مطلب ...
یک شنبه 29 / 10 / 1391برچسب:, :: 15:6 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

به تازگی دوج از مدل جدید دارت GT تصاویری منتشر کرده است و قرار است آن را همراه خودش به نمایشگاه دیترویت ببرد.دوج دارت که از دههٔ 60 میلادی روی خط تولید قرار گرفته است اکنون تکنولوژی سال 2013 را در خود جای داده است.لازم به ذکر است که این نسخه از دوج دارت قبلاً با نام R/T شناخته می‌شد.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 29 / 10 / 1391برچسب:, :: 14:51 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

کم کم هواداران کمپانی آمریکایی کادیلاک داشتند نا امید می‌شدند که کادیلاک از مدل ELR که یک کوپهٔ اسپرت است در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 28 / 10 / 1391برچسب:, :: 12:6 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

در نمایشگاه دیترویت هوندا برای مقابله با رقبا، SUV شهری کوچک خود را رونمایی کرد و در معرض دید قرار داد.

Honda Urban SUV Concept

فعلاً نامی برای این خودرو انتخاب نشده است نام این خودرو در نمایشگاه، کانسپت شهری بود!این خودرو قرار است در کلاس پایین‌تر از CR-V قرار بگیرد و خصوصیات شهری بیشتری داشته باشد.

Honda Urban SUV Concept

خطوط در هم ریخته را می‌توان در تمام کانسپت ها دید و این خودرو هم از این مسئله مستثنی نیست،این خطوط بر هم ریخته طوری طراحی شده است که ذهن بیننده را به خود مشغول کند و توجه را به جانب خودرو افزایش دهد.

Honda Urban SUV Concept

در چراغ‌های جلو،آرایش LED ها و لنزها طوری طراحی شده است تا اصالت خودرو را حفظ کنند.چراغ‌های این خودرو مانند ژاپنی‌های دیگر کشیده و پهن است.در نمای عقب چراغ‌ها با تناسب خاصی کنار هم قرار گرفته‌اند اما مثلث‌های زیر چراغ‌های آن اگر وجود نداشت می‌توانست بهتر شود،اما در کل رضایت بخش است.

    

تصاویری از کابین خودرو منتشر نشده است،هوندا قرار است بزودی کابین این خودرو هم رونمایی کند و به احتمال زیاد با کابین آینده‌نگرانه مواجه خواهیم شد.

هوندا مشخصات فنی این خودرو را اعلام نکرده است اما گفته است که در این خودرو از تکنولوژی‌های پاک از جمله سیستم هیبریدی استفاده خواهد شد.این خودرو در سال 2014 وارد بازار های آمریکای جنوبی خواهد شد.

جمعه 27 / 10 / 1391برچسب:, :: 14:8 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

روز 24 دی خیابان انقلاب ، پژوهشکده فرهنگ ، هنر ومعماری پذیرای کانسپتی  بود ، که زایده ی تفکر و خلاقیت جوانان ایرانی می باشد . در این مراسم که بزرگان عرصه ی طراحی صنعتی و سایرهنرمندان حضور داشتند در ابتدا و پیش از شروع مراسم رونمایی حامیان اصلی پروژه به سخنرانی پرداختند . که توجه شما را به بخشهایی از صحبت های این افراد جلب میکنم که خالی از لطف نیست.

Python Concept

یکی از حامیان اصلی پیتون هفته نامه ی دنیای خودروست به همین جهت جناب آقای حسین نظریان رئیس شورای سیاستگذاری این هفته نامه به روی صحنه رفتند تا صحبتهایی در مورد پروژه داشته باشند . ایشان ضمن اشاره به دو محور اساسی صنعت خودروسازی کشور، یعنی نهضت قطعه سازی در آغاز دهه 70 و رشد در تولید خودرو با ظرفیت های موجود در ایران ، این عوامل را دلیل بر اثبات توانمندی صنعتگران داخلی معرفی کردند . آقای نظریان در ادامه به یک نکته اساسی اشاره کردند و آن ضعف در توسعه و یا دسترسی به توسعه در صنعت خودروسازی کشور می باشد . ایشان با ذکر این موضوع به بررسی شرایط سخت کنونی پرداختند و اذعان داشتند که اگر به توسعه رسیده بودیم نگرانی در رکود فعلی معنایی نداشت . در ادامه آقای نظریان با ورود به حوزه ی طراحی به ضعف خودروسازان داخلی در این زمینه پرداخت . و سپس به توضیحاتی در مورد پروژه پیتون پرداختند : پروژه پیتون که در ابتدا X8 نام داشت کانسپتی است که در آن ردپای شرکت های طراحی خارجی را نمی بینیم و زایده فکر جوانان  ایرانی با رهبری ایمان مقصودی می باشد این پروژه با زیرپا گذاشتن معیارهای موجود تنها در عرض 8 ماه به سرانجام رسیده است . که نشان دهنده ی توانایی جوانان ایرانی است .

پس از آقای نظریان ، دیگر حامی این پروژه احمدعالی فر رئیس شرکت دنتوس فعال در زمینه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی به سخنرانی پرداخت . همانطور که می بینید حوزه ی فعالیت این شرکت ارتباط کمی با صنعت خودرو دارد اما اعتماد یک سرمایه گذار به جوانان قابل تحسین است . ایشان حمایت از استعدادها را وظیفه ی خود دانسته و اذعان داشتند که این استعدادها هیچ وقت شکوفا نمی شوند مگراینکه به آنها بها داده شود .

و سرانجام نوبت به ایمان مقصودی رسید . سرگروه پروژه پیتون پس از تشکر از تیم طراحی و همسرش صحبت هایی را به زبان آورد که در دل جامعه ی فعال در زمینه طراحی خودروست . در ابتدا و با ابتکاری که از آقای مقصودی انتظار می رفت ایشان در چند اسلاید به اهمیت موضوع طراحی پرداخته شد . در اسلاید اول تصویری از ماشین دست ساز ساخت لیبی برای رهبر سابق این کشور ، قذافی نشان داده شد . در اسلاید بعدی اشاره به این موضوع شد که شرکت هایی همچون کیا که با دیزاین برخورد جدی داشتند توانسته اند به طور متوسط 40 درصد افزایش فروش داشته اند در حالیکه بسیاری از شرکت ها با کا هش فروش روبرو بودند . سپس وی به این موضوع اشاره کرد : سرمایه گذاری درست در دیزاین فروش را تضمین می کند و سلاحی قوی در بازاریابی است . در ادامه آقای مقصودی با انتقاد از جو سنگین صنعت خودروسازی که مانع رشد استعدادها می شود موضوع را به سمت توانایی طراحان ایرانی کشاند و با اشاره به موفقیت های اخیر طراحان ایرانی در مسابقات معتبر جهانی این پیشنهاد رو مطرح کرد : اگر صنعت داخلی نمی تواند از این استعداد بهره ببرد ، جامعه ی طراحان خود نیز می توانند دیزاین و فکر خود را صادر کنند .

پس از پایان مراسم سخنرانی به استقبال رونمایی از کانسپت پیتون رفتیم . اما موضوعی که توجه رو به خودش جلب می کرد حضور نمایندگان کشورهای خارجی از جمله کشور چین بود .

Python Concept

و اما پیتون . کانسپتی که می بینید در کلاس C است . کلاسی که در حال حاضر بیشترین بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد . و بنا بر مصاحبه آقای مقصودی با خبرگزاری ایسنا کانسپت پیتون در عمل یک پیشنهاد طراحی برای یک ماشین خانوادگی در کلاس C است؛ کلاسی که برای مردم استفاده روزمره دارد و پرفروش نیز هست. و اما در مصاحبه با ایسنا این طراح صنعتی درباره نام‌گذاری این کانسپت گفت: کانسپت «پیتون» ظاهر منحصر به فردی دارد و مانند مار پیتون قدرتمند و هیجان‌انگیز است؛ طرحی که در خودروهای فعلی ایران دیده نمی شود. در ادامه مصاحبه ایسنا ذکر شده که طراحی این کانسپت اسپانسرهایی از بخش خصوصی نیز داشته است که به گفته آقای مقصودی با هدف ایجاد تنوع و به دلیل علاقمندی به حوزه طراحی خودرو، هزینه‌های طرح را تقبل کرده‌اند.

طراحی کانسپت خودرو «پیتون» توسط یک گروه 20 نفره طی هشت‌ماه انجام شده است که ایمان مقصودی را در بخش‌های مدل‌سازی، تست آیرودینامیکی نرم‌افزاری، مدل‌سازی رایانه‌یی، گرافیک، اجرا و فینیشینگ، یاری کرده‌اند. که نام بعضی از افراد گروه به شرح زیر می باشد :

ایمان مقصودی ، مینا عشقی پور ، فرشاد عالی فر ، افشین عالی فر ، امیر منصوریان ، امین شاه کرم ، وحید منتظری ، سعید فرگاه ، مهدی زارع ، مجان اخباری ، گل کو حریری ، حسن پورمهابادیان ، مرجان انتظار ، سیروس باقری ، مینا کثیری فر و سیاوش جعفری .

Python Concept

Python Concept

نکته ای که باید به آن اشاره بشود این است که  تا به این لحظه هیچ اقدامی مبنی بر تولید پیتون توسط شرکتهای دولتی صورت نگرفته است که این موضوع ضعف مدیریت را در صنعت خودروسازی می رساند . مدیریتی که تنها به فروش بیشتر طرح های کسل کننده خود فکر می کند و برای کیفیت و از همه مهمتر طراحی ارزشی قائل نیست که این نشانه ی فاصله ی بسیار خودروسازی داخل با دیگر کشورهاست .

در پایان ضمن عرض پوزش از کیفیت بد تصاویر اختصاصی پدال  و با تشکر از صفحه ی HOT ROAD (جادّه داغ)‎ برای عکس های خوبشان شما را به دیدن آلبوم تصاویر از مراسم رونمایی دعوت می کنم .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جمعه 27 / 10 / 1391برچسب:, :: 14:6 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

پس از انتشار تیزر های بسیار از سدان کانسپت تویوتا، سرانجام تویوتا در نمایشگاه دیترویت پرده از راز خود برداشت و فیورا که قرار است نسل بعد کرولا باشد را رونمایی کرد.

Toyota Corolla Furia Concept

Bill Fay، معاون شرکت تویوتا این‌چنین می‌گوید: تویوتا کرولا فیورا یک خودرو جمع و جور است که طراحی آن کاملاً جدید است و از تکنولوژی‌های پیشرفته ای در آن استفاده شده است در نتیجه خریداران هم از این موضوع رضایت پیدا می‌کنند.بیل فای با لحنی خندان گفت ، من مطمئنم که بسیاری از مردم متعجب می‌شوند!

Toyota Corolla Furia Concept

تویوتا مشخصات فنی زیادی از این خودرو منتشر نکرده است اما گفته است که این خودرو مصرف سوخت پایینی دارد و دارای سیستم بهره‌وری سوخت می‌باشد.این خودرو ممکن استAWD هم باشد.

Toyota Corolla Furia Concept

در مورد ظاهر آن هم باید بگوییم که فیبر کربن زیادی در این خودرو بکار رفته است و لامپ‌های LED زیادی را می‌توان در طراحی فیورا دید،چرخ‌های 19 اینچی آلیاژی هم از نکات قابل توجه طراحی آن است.اما چیزی که واضح است،کرولا را تا چندی پیش خودروی پیرمردها می‌نامیدند اما حالا…آیا واقعاً پیر مردها جرئت سوار شدن چنین خودرویی را دارند؟!

Toyota Corolla Furia Concept

اما در مقایسه با نسل فعلی کرولای معروف،این نسل جدید 4 اینچ فاصلهٔ بین دو محور بیشتری دارد که چینی‌ها علاقهٔ زیادی به این موضوع دارند در نتیجه خودرو محبوب چینی‌ها هم شناخته خواهد شد.همچنین این خودرو 2اینچ طویل‌تر،1.5اینچ عریض‌تر و 1.7 اینچ کوتاه تر شده است.

Toyota Corolla Furia Concept

برخی از مشخصات تویوتا فیورا:
طول: 4620 میلی متر
عرض: 1805 میلی متر
ارتفاع: 1425 میلی متر
فاصلهٔ بین دو محور: 2700 میلی متر

جمعه 20 / 10 / 1391برچسب:, :: 16:55 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

رنو برای طرفداران مگان RS که در عین حال نیاز به یک خودروی خانوادگی و بزرگ تر دارند، راه حلی تدارک دیده است. نام این راه حل مگان استیت GT 220 می باشد.

Megane Estate GT220 sport

Megane Estate GT220 sport


همانطور که از نام GT 220 معلوم است، یک موتور 220 اسب بخاری با حجم دو لیتر و مجهز به توربوشارژر وظیفه نیرو بخشیدن به اتومبیل را بر عهده دارد. این موتور که با مدل RS مشترک است، می تواند 340 نیوتن متر نیز گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. این پیشرانه با کمک یک گیربکس شش سرعته دستی می تواند مصرف سوخت مناسب 7.3 لیتر در صد کیلومتر را نیز به ارمغان بیاورد.
Megane Estate GT220 interior

Megane Estate GT220 interior


مگان GT 220 روی یک شاسی اسپرت جای گرفته که با کمک سیستم EPS و فرمان دقیق و ترمزهای بهبود یافته عملکردی در خور انتظار یک خودروی اروپایی را به نمایش می گذارد. رینگهای 18 اینچی سیاه و سفید و سپرها و دیفیوزر و هواکشها از جمله تغییرات ظاهری مگان استیت GT 220 می باشند.
Megane Estate GT 220 rear

Megane Estate GT 220 rear


در داخل کابین هم از مواد مرغوبتر و تزئینات اسپرت بهره گرفته شده است. فروش این مدل اسپرت استیشن مگان از همین ماه در فرانسه و از ماه آینده در سایر بازارها آغاز خواهد شد.

درباره وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنی های خودرویی و آدرس khodro_shenasi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 104
بازدید کل : 16788
تعداد مطالب : 388
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1