کوروس ؛ خودرویی چینی با لابی صهیونیستی
 
classic car
 
چهار شنبه 5 / 1 / 1392برچسب:, :: 23:25 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

اولین محصول کوروس سدانی است با نام 3Sedan که قرارست از اواخر 2012 فروش آن بصورت همزمان در چین و اروپا آغاز شود. قبل از همه چیز بد نیست این را بگوییم که نام اولیه این خودرو GQ3 بود ولی با شکایت های پیگیر آئودی بدلیل استفاده از نام Q3 ، کوروس مجبور به تغییر آن و استفاده از نام جدید 3Sedan شد. به هرحال 3Sedan در گروه سدان های کوچک بازار قرار می گیرد چراکه طول و عرض آن به ترتیب بیشتر از 4615 و 1839 میلیمتر نیست.

پیشرانه در نظر گرفته شده برای 3Sedan یک موتور 1.6 لیتری با تکنولوژی استارت/استاپ بوده که درحالت معمولی (تنفس طبیعی) 126 اسب بخار قدرت به همراه 155 نیوتن متر گشتاور داشته ولی در مدل توربو 156 اسب بخار و 210 نیوتن متر گشتاور دارد. البته در آینده کوروس موتورهای توربو دیزلی خود که 1.6 لیتری چهار سیلندر و 1.2 لیتری سه سیلندر هستند را هم به بازار می فرستد. گیربکس استاندارد 3Sedan شش سرعته دستی بوده اما سفارش شش سرعته دوکلاچه نیز امکان پذیز خواهد بود. برای همه مدل های 3Sedan نمایشگر هشت اینچی لمسی کنسول برای سیستم چندرسانه ای خودرو نیز بصورت استاندارد وجود دارد.

اما دومین فرزند کوروس با نام Cross Hybrid که برپایه 3Estate Concept ساخته شده و هردو نیز در نمایشگاه حضور داشتند، یک استیشن جمع و جورست با قوای هیبریدی. وظیفه به حرکت انداخت چرخ های جلویی این خودرو برعهده یک پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتری توربو بنزینی بوده حال آنکه چرخ های عقبی آن به کمک یک موتور الکتریکی به حرکت می افتند؛ همچنین مابین پیشرانه و گیربکس یک موتور الکتریکی با نام ISG یا Integrated Starter Generator قرار گرفته که موجب شده این استیشن مزیت های سیستم های متداول AWD را هم داشته باشد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنی های خودرویی و آدرس khodro_shenasi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 165
بازدید ماه : 286
بازدید کل : 17074
تعداد مطالب : 388
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1