پرگونتا ، آخرین لامبورگینی تمام ایتالیایی
 
classic car
 
دو شنبه 31 / 1 / 1392برچسب:, :: 13:34 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

این خودرو در سال 1998 و پیش از این که آئودی مالک لامبورگینی شود توسط یک استودیوی ایتالیایی با نام  Heuliez-Torino طراحی شد . در زمان تولد این گاو نادر ، لامبورگینی یکی از آشفته ترین دوران فعالیتش را سپری می کرد . به سال 1994 برمی گردیم زمانی که کرایسلر مالک وقت لامبورگینی، شرکت را به گروه مگاتک فروخت . اما این پیوند بیش از یک سال دوام نداشت و مالکیت لامبورگینی را تامی سوهارتو پسر رئیس جمهور سابق اندونزی برعهده گرفت . سال 1998 دوباره این برند معتبر برای فروش گذاشته شد و این بار آئودی قدم پیش گذاشت .

بسیاری اعتقاد دارند که پرگونتا آخرین سوپراسپرت تمام ایتالیایی لامبورگینی است . این خودرو در دو نمایشگاه پاریس 1998 و ژنو 1999 در معرض دید عموم قرار گرفته است .

پرگونتا برروی شاسی لامبورگینی دیابلو سوار شده است اما در مقایسه با دیابلو سبک تر است .  این مدل پرتوتایپ از موتوری V12 با قدرت 520 اسب بخار بهره می برد که حداکثر سرعت 333 کیلومتر بر ساعت را برای این گاو منحصربفرد به ارمغان آورده است .

در طراحی این خودرو از محصولات هوافضا و خودروهای فرمول 1 الهام گرفته شده است . همچنین از تکنولوژی های مدرنی همچون فیبرکربن ، روشنایی فیبر نوری و دوربین دید عقب به جای آیینه های جانبی استفاده شده است .

از پرگونتا تنها یک دستگاه در دنیا موجود است .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنی های خودرویی و آدرس khodro_shenasi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 138
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 138
بازدید ماه : 340
بازدید کل : 17128
تعداد مطالب : 388
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1