داستان طراحی داف XF
 
classic car
 
پنج شنبه 19 / 2 / 1392برچسب:, :: 19:39 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

یکی از این چالشهای جذاب قوانین سفت و سخت یورو 6 بود. موتورهای یورو 6 نیاز دارند که در حالتی بسیار خنک تر کار کنند. این به معنی هواکش‌های بزرگتر و پنجره مشبک جلوی بزرگتر بود. در عین حال بزرگی بیش از حد جلوپنجره نباید به شکل یک نقص در می آمد و یا طراحی ظاهری را به هم می ریخت.

New DAF XF Design Sketch

New DAF XF Design Sketch


لوترینگن در این باره می گوید که «ما شکل اساسی جلوپنجره داف را حفظ کردیم و با در نظر گرفتن خطوط سنتی داف، این پنجره ها را به سمت بالا گسترش دادیم» داف XF نهایی با وجود جلوپنجره کاملاً جدید خود، کاملا به عنوان یک DAF قابل تشخیص است. این پنجره مشبک، طراحی منسجمی را به کامیون بخشیده است. عناصر کرومی با کیفیت نیز، جزئیاتی ست که روی این جلوپنجره اعمال شده تا انتظار از یک خودروی مدل بالا را با توجه به جزئیات نشان دهد.

 


نشان داف نیز در یک پانل آلومینیومی پهن و بالای پنجره رادیاتور قرار گرفته و با وجود آرم بزرگ این شرکت، نشان از افتخار و اعتماد به نفس دارد. چراغهای LED هم به عنوان نسل نوی چراغها مورد استفاده قرار گرفته اند. نور مناسب و خوب برای کامیونها یکی از عناصر بسیار مهم و حیاتی محسوب می شوند. بنابراین بجای ساختار سنتی لنز و پروژکتور از چراغهای LED و تکنولوژی بازتاب استفاده شده است. مجموعه چراغها در یک محفظه یکپارچه قرار گرفته اند که کار شستشو و نگه داری آنها را آسانتر می کند.

 


طراحی داخلی این ماشین نیز از الگوهای طراحی بیرونی آن بهره جسته است. مثلاً طرح فریم جلوپنجره روی فرمان و همچنین دیواره عقب کابین به نحوی دیده می شود.

 


کابین پشتی با فضای بیشتری برای استراحت و ذخیره مواد طراحی شده و مجهز به امکاناتی برای شارژ لوازم الکترونیکی نیز می باشد. تخت خواب بسیار راحت 2.2 متری هم یکی از مواردیست که داف آن را تبدیل به استانداردی در این صنعت کرده است.

 


لوترینگن می گوید: «ما تنها شکل عناصر را تغییر ندادیم، بلکه با حفظ المانهای خوب، سعی کردیم که پیشرفت و بهبود را به خوبی به محصولمان بی افزاییم».


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنی های خودرویی و آدرس khodro_shenasi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 203
بازدید کل : 16991
تعداد مطالب : 388
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1